Ilmselt puutuvad kõik raviasutused vähemal või rohkemal määral kokku olukorraga, kus patsient lihtsalt ei ilmu visiidile või teavitab mittetulekust vahetult enne visiiti.

Miks on raviasutused sellega hädas ja kuidas mõjutab see tervishoiutöötajaid ja teisi patsiente?

Teised patsiendid ja ravijärjekorrad

Tihti on ravile pääsemiseks järjekorrad pikemad, kui inimene seda sooviks. Osade tervishoiuteenuse pakkujate juurde võib järjekord ulatuda lausa mitme kuu kaugusesse. Ravijärjekordade tekkimisel on suureks teguriks just need patsiendid, kes jätavad visiidele tulemata või teavitavad sellest vähem kui 24-tundi enne kokkulepitud aega. Lühikese ajaga või üldse mitte ette teades, ei ole võimalik vabanenud aega ka mõnele teisele abivajajale pakkuda ja nii jääbki antud aeg lihtsalt tühjaks. See tekitab olukorra kus ilma tööta istub ravipersonal ning vastuvõtust jääb ilma ka mõni teine patsient, kellel seda hädasti vaja oleks olnud.

On igati mõistetav, et alati ei ole kõik olukorrad ennetatavad ja haigestumise, õnnetuse vm. isikliku teguri tõttu ei ole vastuvõtule tulek lihtsalt võimalik. Palju on aga kahjuks inimesi, kes ei mõista antud olukorra negatiivset mõju teistele ja kes toovad vabanduseks asjaolu, et nad on visiidi unustanud või jäänud bussist maha ning hilinemise kartuses siis üldse mitte tulema hakanud jne.

Milliseid meetmeid kasutab Maxilla Hambakliinik, et vähendada visiidile mitteilmumisi

  • Et vältida olukorda, kus patsient unustab ammu kokkulepitud visiidi saadab Maxilla Hambakliinik kõigile oma patsientidele SMS-i või e-maili teel meeldetuletuse visiidile eelneval päeval.
  • Maxilla Hambakliiniku kodulehel on mitmes erinevas kohas välja toodud palve visiidile mitteilmumisest aegsasti teavitada.
  • Eesti Haigekassa hüvitisega visiitidele etteteatamata (või alla 24-tunnise etteteatamisega) mitteilmumise korral on asutusel õigus nõuda järgmisel visiidil visiiditasu topelt ehk ka eelmise tühjaks jäänud visiidi eest (ravikindlustuse seaduse § 70 lõige 6).

Kuidas patsiendina vältida visiidile mitteilmumise olukorra tekkimist

  • Et vältida unustamist, pane visiiti kokku leppides aeg endale koheselt kirja märkmikusse, telefoni vm. Kui lepid visiidi kokku kohapeal, palu arstil/sekretäril see endale ülesse kirjutada.
  • Kui oled siiski visiidi täpse aja unustanud, helista julgelt meie kliinikutesse ja palu õige aeg endale meelde tuletada.
  • Tegurite ilmnemisel, mis võivad visiidile tulekut takistada palun teavita sellest meid koheselt, helistades meie kliinikute registratuuri (kui teil ei ole võimalik helistada kirjutage meile e-mail). Kui olete registreerinud enda visiidi meie broneeringsüsteemi kaudu, siis on võimalik seda seal samas ka muuta/tühistada.

Pea meeles, et Sinu poolt äraöeldud aeg võib olla kellegile teisele väga väärtuslik, palun teavita meid mitteilmumisest nii kiiresti kui võimalik!